De brommobiel met rijbewijs AM



Een brommobiel is een vierwielige bromfiets met rijbewijs AM.



In sommige plattelandsgebieden ligt de school ver van de woonst waar bovendien het openbaar vervoer er beperkt is. In deze gebieden is het dan ook interessant om de jongeren te leren zelfstandig worden, door het gebruik van een eigen alternatieve duurzaam vervoersmiddel, eventueel bij slecht weer. Zoals wordt weergegeven in volgend filmpje.



vierwieler L6e-B 45 km/u moeten niet gekeurd worden. daarom is het raadzaam om bij aankoop van een oude 2de handsbrommobiel om die toch even te laten nakijken bij een officiële verkoper.




Vermits de vierwieler L6e-B 45 km/u vanaf heden meer en meer elektrisch zal worden kan dat een interessant duurzaam alternatief zijn op het openbaar vervoer. Bovendien rijden er op het platteland veel tractors van 40 km/u in de omgeving, zodat bestuurders reeds aandachtig zijn voor traag vervoer op de gewest wegen.

1. De elektrische brommobiel.



Elektrische vierwieler L6e-B met rijbewijs AM.
Opmerking : Het rijbewijs AM is ook geldig voor vierwielige Bromfietsen genoemd als Brommobielen. 

2. De brommobiel in België vanaf 16 jaar, doch passagiers verboden!



In dit filmpje gaan 2 16-jarigen samen naar het sportcomplex om te tennissen. Daarbij wordt er dus gecarpooled. Dit is enkel in België verboden, vermits de bestuurder in België minstens 18 jaar moet zijn om te mogen voeren. In alle andere Europese landen is dit toegestaan. Vandaar dat dit filmpje de Europese regels volgt. De beperking wordt dus niet door Europa opgelegd. En daarom vraag ik aan de Belgische overheid om de beperking op te heffen in het kader van volgende campagne 



Ook ik steun de promotiecampagne van rode neuzen maar vraag toch aan de overheid om het verbod voor 16 jarigen om passagiers te voeren bij brommobielen te laten vallen. Vermits de jongeren nu leren dat carpoolen niet mag, kan je moeilijk verwachten dat jongeren later hun gedrag  zullen veranderen door te carpoolen. Daarom is het belangrijk dat de jeugd zo vroeg mogelijk leren samen delen ook in hun vervoer.
Met dit onderdeel van mijn project "jong geleerd is oud gedaan" zal de kans op carpoolen aanzienlijk verhogen, vermits de jongeren de voordelen van carpoolen zullen leren en dus dat positief gedrag later zullen verder zetten.
__________________________________________


Christophe Vandersteene
Onafhankelijk Verkeersconsulent.


_______________________________________________________________________

Auteursrecht © 2019 Christophe Vandersteene. De volledige of gedeeltelijke inhoud van deze website mag gebruikt worden met bronvermelding van deze website en de auteur, doch op eigen risico. Er kunnen geen rechten geëist worden naar publicaties op deze website.


Hoewel de auteur alle gegevens en wetgeving met de nodige zorg heeft onderzocht, zijn druk en andere fouten en wetswijzigingen steeds mogelijk. De auteur is dan ook niet verantwoordelijk voor enige schade die voortvloeit uit het gebruik van de inhoud van deze website en kunnen er dus ook geen schadevergoedingen of rechten worden geëist, in welke vorm ook. Door het lezen van deze website gaat de bezoeker akkoord met deze juridische informatie.

De ideeën die hier worden weergegeven zijn mogelijks theoretische stellingen, die mogelijks nog niet in de praktijk zijn uitgetest. De auteur kan dus niet garanderen dat de ideeën effectief de beoogde resultaten zullen bekomen. Bovendien kan de informatie op deze website ten allen tijde niet meer actueel zijn. en daarom kunnen er ook geen rechten verleent worden naar aanleiding van deze website.

De auteur is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de weergegeven video's van derden en worden enkel ter informatie weergegeven om een situatie te verduidelijken. Ook wanneer de video's strafrechterlijke inbreuken tonen is dit enkel als verduidelijking van het probleem bedoeld en vraagt de auteur uitdrukkelijk om deze inbreuken zelf niet te plegen.    


















































___________________________________________________________________